Friday, September 5, 2014

Lampi vs. digital

   Zilele trecute, in magazinul unui amic, discutam despre viata si tendinte, despre faptul ca toate electronicele trebuie sa consume cat mai putin, si cum influenteaza asta producatorii. Acum, pe bune, cum sa consume putin o statie care scoate 250 - 300W pe canal, zic eu, netinand cont ca sunt statii si statii ?!? 
   Americanii zic bine "assumption is the mother of all fuckups"!  
   Plecam din start de la premisa, gresita, ca o statie buna este cu lampi. Amicul imi spune si pe buna dreptate, ca gustul lumii se indreapta spre un minim, adica, un acel ceva care sa includa tot, ca de exemplu un smartphone. 
   Spune el, hai sa asculti o piesa...hai! ii zic. Imi pune o piesa de jazz dintr-un cd-player printr-o statie cu lampi:



care scotea semnalul in niste boxe minunate, despre care o sa va povestesc candva:


   Si eram amandoi extrem de incantati de cum suna si comentam pe tema asta de cat de minunat se aud basii si asa mai departe.
   Sa iti pun si pe ceea ce se poarta acum, ma intreaba el? Go for it! ii zic. Pune tot un superb cd-player de la Yamaha si schimbam si statia si boxele cu:



si canta cam 15 secunde cand ii spun: "Opreste rasnita!"
   Ne-am dat seama amandoi ca "digital" este o nenorocire de sunet si totusi spre asta ne indreptam.
   Fantazam apoi, ca peste o suta, doua de ani cand o sa fi colonizat deja alte planete o sa se trezeasca unul sa zica: Uite ce am descoperit, ce sunet, ce volum, ce caldura si ce gingasie!! si astea toate intr-o statie cu lampi, gasita in vreun ungher, cu praful de o palma asezat, cu lampile abia palpainde. 
   Vreau sa cred ca nu va fi asa!!!