Friday, March 27, 2015

În căutarea sunetului perfect


În căutarea sunetului perfect



Wood-Blog-Image-1.jpg

   Preluarea unei idei şi transformarea acesteia în realitate necesită multă muncă susţinută din partea unei echipe de dezvoltare specializate. Această echipă cuprinde proiectanţi, designeri şi producători de produse şi cafea tare din belşug.

   Însă echipa din spatele boxelor din gama de vârf lucrează puţin diferit. De fapt, nu este vorba deloc de o echipă. Fiecare etapă a procesului, de la brainstorming la reglarea fină a componentelor finale ale fiecărei boxe este realizată de o singură persoană - Yoshiyuki Kaku.

   Alăturându-se companiei Sony în 1989 după obţinerea unei diplome în fizică, Yoshiyuki este pasionat de sunet încă din copilărie, de când s-a îndrăgostit de muzica clasică live, iar acum este persoana din spatele aprecierilor pentru formidabilul model AR1 - boxa excepţională din gama de vârf care recompensează audiţia atentă, recreând sunetul exact aşa ***** a fost înregistrat. Yoshiyuki nu este mulţumit până când fiecare boxă nu este perfectă, iar pentru a obţine produse de acest calibru lucrează neobosit la fiecare aspect al dezvoltării.

6G6A1053a.jpg

   Sunetul unei boxe este influenţat de aproape fiecare aspect al procesului de dezvoltare  - poziţia difuzoarelor, forma cavităţilor boxei, chiar şi amplasarea difuzorului în sine - însă Yoshiyuki a dorit să obţină experienţa de audiţie supremă construind AR1 în întregime dintr-un lemn pentru a obţine sunetul perfect. A efectuat teste pe scară largă, experimentând cu toate tipurile de lemn, în încercarea de a capta sunetul exact ***** şi l-a închipuit. „Când ascult muzică la boxe nu trebuie să simt diferenţa faţă de imaginea pe care o am în memorie”, spune acesta în timp ce discutăm despre modul în care se defineşte o boxă de excepţie în concepţia sa. „Aceasta trebuie să fie percepută cât se poate de natural.”

   Testele şi experimentele sale l-au determinat să aleagă arţarul - un lemn extrem de popular printre creatorii de instrumente muzicale datorită tonului cald pe care îl conferă sunetului. Însă Yoshiyuki nu s-a mulţumit cu arţarul obişnuit. Dorea ceva extraordinar.

Wood-Blog-Image-3.jpg

   A colindat diferite ţări în căutarea arţarului cu aspectul, textura şi granulaţia perfecte şi a ajuns în Hokkaido - a doua insulă ca mărime a Japoniei, în nordul ţării. Clima rece, îngheţată conferă arţarului o fibră extrem de densă dacă este tăiat în luna noiembrie şi acesteia i se datorează calitatea uimitoare, naturală a sunetului redat de modelul AR1. „Dintre toate tipurile de arţar pe care le-am încercat, [Arţarul din Hokkaido] redă sunetul în cel mai excepţional mod”, spune Yoshiyuki.

Wood-Blog-Image-2.jpg

   Ecranul acustic frontal al modelului AR1 este construit din acest prestigios lemn, dar Yoshiyuki şi-a dat repede seama că, dacă l-ar utiliza pentru întreaga incintă, sunetul de ansamblu ar fi prea strident. Confruntat cu o provocare nouă, a luat avionul spre Norvegia şi a găsit un mesteacăn nordic unic, care era întărit de vremea similară, rece, din ţară. A fost exact tipul de lemn căutat de Yoshiyuki şi astfel a apărut baza modelului AR1.

   Yoshiyuki participă singur la această misiune de 25 de ani, călătorind permanent pe tot globul pentru a obţine materiale rare, care să-l ajute să obţină sunetul perfect, iar această pasiune şi acest entuziasm se regăsesc în fiecare dintre produsele noastre. Indiferent care este următoarea sarcină a lui Yoshiyuki, puteţi garanta că nu se va mulţumi cu locul doi.